skip to Main Content
Den Haag 070 - 3675736 | info@hokadenhaag.nl  Waalwijk 0416 - 313039 | info@hokawaalwijk.nl

Gehaktbal wordt hip in 2011

Gehaktballen in alle soorten en maten, bereidingen en smaken en met uiteenlopende sauzen worden een trend in 2011. Althans dat denken de vooraanstaande horeca consultants Baum en Whiteman uit New York.

Wat er volgens de trendwatchers aan zit te komen is de heruitvinding van de gehaktbal. De voorspelde opkomst van de gehaktbal is afgeleid van het succes van The Meatball Shop. Een restaurantformule van twee talentvolle chef koks in New York met vijf soorten gehaktballetjes en vier soorten sauzen. Het idee is al ‘overgenomen’ door Disney met een Meatball & Beer Bar. De introductie van het concept vond plaats op het dakterras van de initiatiefnemer, met een kleine gehaktmolen, de nodige ingrediënten en uiteindelijk grote schalen met balletjes en uiteenlopende sauzen. Dit heeft investeerders verleid tot de nieuwe restaurantformule.

Het zelf kiezen, samenstellen of maken van gehaktballen is in New York nu ‘hip & happening’, mede door een speciale tv uitzendingen over het concept. Gehaktballen kunnen ook via internet besteld worden om aan de deur te worden afgeleverd. Vleesmagazine, Ron Jansen

Back To Top
×Close search
Zoeken